pondělí 21. září 2015

ELTIS test

Zdravím,
pokud chcete do Ameriky (mluvím o středoškolském programu), musíte si napsat test. Dříve se psal SLEP test, ale někde jsem četla, že ho obměnili za ELTIS test. Ukáže se podle něj vaše úroveň angličtiny a dá vám povolení zapojit se do programu. Úroveň by měla být minimálně intermediate (středně) pokročilý. Což se u mě ukázalo později problémem....ve škole se učíme v úrovni pre-intermediate. 
360 degrees materialNa pátek 11.9. 2015 jsem si přes e-mail s pánem, který má program na starost sjednala schůzku s účelem testu. Po minutovém váhání před dveřmi do kanceláří jsem konečně chytla za kliku a vešla (zvonek asi nefungoval O.o). Věděla jsem, kde pán sedí, tak jsem jen nesměle zaklepala na pootevřené dveře. Pán mě uvítal a řekl, ať si na chvilku sednu, že zatím vše připraví. Za 5 minut se vrátil a usadil mě do druhé kanceláře, kde si něco do počítače ťukala kolegyně. Ani si mě nevšimla.
Zasedla jsem za počítač, dostala instrukce a mohla začít psát (času jsem měla neomezeně).
Test se skládal ze tří částí. Poslech - doplňování slov do vět - čtení. Poslech začal podle obrázků, což bylo jednoduché. Další část poslechu byly matematické úlohy a vy jste měli vybrat jeden ze tří příkladů, což už jsem byla ztuhlá a netušila co se děje (naštěstí jsem si poslech mohla přetáčet zpět). Další část poslechu byl dialog mezi učitelem a žákem na různá témata a nakonec výklad látky učitele k celé třídě.

Doplňování slov mi přišlo asi nejhorší, jelikož nešlo o gramatiku, ale čistě slovní zásobu. Myslím, že jsem neznala ani jedno slovo, které bylo v možnostech na doplnění a i nějaké slovo v předepsané větě mi naprosto unikalo. Říkala jsem si, že kdybych ty slova alespoň někdy dřív viděla a nevzpomínala si na význam. Ale to, že jsem je nikdy ani neviděla mě naštvalo.
A na závěr...čtení. Už si nevzpomínám kolik článků....3-4? Nevím. Ale každý článek byl na jiné téma a následně jste měli odpovědět na 3-4 otázky k jednotlivým článkům určené. Bylo to docela těžké, jelikož jsem opět spoustu slov neznala. Ano, mám opravdu mizernou slovní zásobu...a to patřím ve třídě mezi ty lepší. Docela by mě zajímalo, jak by dopadli lidi ze třídy. Byl to opravdu test o náhodě.
Teď k tématům (nevzpomenu si na všechny): poslech o typech hornin, rozbor Romea a Julie, čtení význam hmyzu pro zemi, proč je nezabíjet apod., článek o francouzské impresionistické malířce a báseň....pak ty matematické úlohy...(na víc si nevzpomenu).
Připravit se na tenhle test nedá. Jedině vyjeďte do zahraničí...což je směšné, když hlavní důvod tohoto programu je angličtina. Nebo si zaplaťte tisícové kurzy angličtiny...jakoby nestačilo, že samotný program je za 150 000 CZK a to nepočítám výdaje v USA.
Menší ukázka testu, kde si kousek můžete zkusit: ELTIS (zkouška)
Pokud test nesložíte jako já, tak Vám agentura vyjde vstříc, buď s menší pomocí, či náhradním testem. Rozhodně se nemusíte obávat toho, že Vás nepustí do zahraničí. Tohio se opravdu nemusíte obávat!

-Eva

3 komentáře:

  1. Já jsem ten test otevřela a hned u prvního úkolu zase zavřela. Absolutně jsme to nepochopila. :D No nic ukážu to slečně, co mám na doučování na angličtinu. Ona sama mi říká, že budu na jazyky dobrá, protože jsem ukecaná a chci prostě mluvit, jen že musím zapracovat na slovní zásobě a hlavně těch blbejch časech - kdo si je má pamatovat? :D Takže se stále nevzdávám naděje, že jednou budu mluvit tak, abych se domluvila a mohla v angličtině číst knihy a tak dále! :D

    Gabux

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj, muzuse zeptat jak to konkrétně probíhá když test nesložíš?
    Za ani ne 14 dni budu test psát (právě s SL) a jsem dost nervozni protože to je dost na posledni chvíli a vojim se že když ho nezvladnu ted tak budu moc jet až přezlříští skolno rok((
    Jinak moc děkuju za tento blog!
    Je skvělý a jeden za mála kde se člověk
    doprvad dozví užitečné infotmace💜
    Děkuju Linda

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj, můžu se zeptat? Když jsem test nesložila a jdu si ho napsat znovu, bude to ten stejný test?

    OdpovědětVymazat

Eva K. in USA

Eva K. in USA

Stránky